dzieci

dzieci

poniedziałek, 3 października 2016

2 PAŹDZIERNIKA - 
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ BEZ PRZEMOCY

Znalezione obrazy dla zapytania przemoc


"Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić, wyzywać.
I każdego mogę zawsze na ratunek wzywać".


Uczniowie podczas zajęć odpowiadali na pytania:
- Co to jest przemoc?,
- Jakie są rodzaje przemocy?,

Kto najczęściej jest ofiarą?.



Wysłuchaliśmy opowiadania - słuchowiska pt. "Czy Edytka jest bardzo brzydka"? - o dziewczynce, która była wyśmiewana przez swoich rówieśników oraz postrzegana jako gorsza, inna.

"Jestem taka sama
jak w ciemnym lesie polana.
Jestem smutna i samotna
jak sosna lub jodła.
Wszyscy wytykają mnie palcami.
I nikogo nie obchodzi,
że zalewam się łzami.
Dla dzieci nie jestem zwykła Edytka
ale Edytka potwornie brzydka.
A ja nie pragnę przecież wiele,
tylko, aby trochę było mi weselej,
aby ciemna w lesie polana,
promykami słońca została ogrzana."






Celem dzisiejszych zajęć było m.in. rozpoznawanie i nazywanie emocji oraz kształtowanie pozytywnych wzorców moralnych.

Uczniowie odgrywali scenki dramowe, wcielali się w osoby krzywdzone, poniżane, wyśmiewane.









 Uczyli się tolerancji wobec osób o odmiennych poglądach, wyglądzie, kolorze skóry.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz