dzieci

dzieci

piątek, 22 marca 2019

ŚWIATOWY DZIEŃ ZESPOŁU DOWNA

Znalezione obrazy dla zapytania dzień downa


"Nie zostawiaj nikogo w tyle" - to hasło tegorocznych obchodów.

21 marca to nie tylko początek kalendarzowej wiosny,
 ale również Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa – Dzień Kolorowej Skarpetki.                              
Sama data - kombinacja liczb 21 i 3 - nie jest też przypadkowa, bowiem w 21 parze chromosomów, osoby zdrowe mają 2 chromosomy,
 podczas gdy osoby z Zespołem Downa - 3.


Kolorowe skarpetki na znak solidarności z chorymi.














 

 Kolorowe skarpetki, podobnie jak data obchodów, mają znacznie symboliczne.

 Co symbolizują?
 Różnorodność, odmienność, społeczne niedopasowanie
 – czyli wszystko to, z czym na co dzień muszą zmagać się osoby dotknięte zespołem Downa. 



Pomimo swojej niepełnosprawności i pewnych ograniczeń osoby z Zespołem Downa mogą się realizować i prowadzić całkiem ciekawe życie – pracując, ucząc się, rozwijając swoje pasje i zainteresowania, czy wreszcie udzielając się społecznie.

1/ Jamie Brewer - aktorka i modelka. W lutym 2015r. jako pierwsza kobieta z zespołem Downa wzięła udział w nowojorskim tygodniu mody.


2/ Isabelle Springmuhl - gwatemalska designerka.
Ubrania, które projektuje nawiązują do sztuki folkowej.


3/ Cris Burke - amerykański aktor i  piosenkarz. Zdobył popularność jako Corky w serialu "Dzień za dniem". Jest ambasadorem Amerykańskiej Społeczności  i walczy o godność osób z zespołem Downa.  


4/Angela Bachiller - hiszpańska polityk.





















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz