dzieci

dzieci

sobota, 23 maja 2020

DZIEŃ MATKI

Dzień Matki | Rachowice.eu


Początki Dnia Matki sięgają jeszcze czasów starożytnych Greków
 i Rzymian.
 Kultem otaczano wtedy matki-boginie, symbole płodności i urodzaju.
 W późniejszych czasach cesarstwo rzymskie przyjęło chrześcijaństwo i tym samym zabroniono wyznawania innych bogów.


Jednak zwyczaj obchodzenia Dnia Matki 
w takiej formie, jak w dzisiejszych czasach zapoczątkowany został najprawdopodobniej 
w USA. 
W 1907 roku Anna Jarvis z Filadelfii zorganizowała nabożeństwo na cześć swojej zmarłej matki,
 która była działaczką na rzecz kobiet. 
Jarvis szybko udało się rozpropagować stworzone przez siebie święto i po kilku latach uznała je większość stanów. 
Obchodzono je w drugą niedzielę maja i tak zostało aż do dziś. 
W 1914 r. prezydent Woodrow Wilson uczynił ten dzień świętem państwowym.
 Właśnie w tym roku po raz pierwszy obchody święta zorganizowane zostały również w Polsce. 

Dzień Matki 2019 – życzenia dla wszystkich mam. Wierszyki ...


***
Brakuje słów, aby podziękować
za matczyną odwagę, cierpliwość,
dobroć, zrozumienie, ale tak bardzo
chcę wyrazić wdzięczność
właśnie Tobie.
 Najbardziej kochającej z Mam...

Chcę być jak moja mama'. Najpiękniejsze wyznanie w Dniu Matki

Kochana Mamo - zacznę zwyczajnie,
że z Tobą w domu jest fajnie:
i w deszczu i w słotę, w smutku, w radości,
wspierasz i uczysz życia w miłości.
Dzisiaj za wszystko chcę Ci dziękować,
skromny bukiecik kwiatów darować.


Kwiaty na Dzień Matki: bukiety z peonii i nie tylko... - murator.pl

Droga Mamo!
Dziękuję za każdy spędzony
wspólnie z Tobą dzień,
za pokazywanie mi świata,
za uczenie bycia odważnym,
wolnym i otwartym na innych.
Kocham Cię za wszystko
i na zawsze!
DZIEŃ MATKI 2018: Prezenty, które warto dać mamie. Kiedy jest ...

Życzenia na Dzień Matki - Dużo Mamie mówić miałem - xdPedia (33784)

Dzień Matki 2019 – wyjątkowe wierszyki, rymowanki i życzenia na ...


Mamo!
 Stałaś przy mnie w nocy gdy płakałam.
 Byłaś przy mnie gdy o pomoc wołałam.
 Dałaś mi przyjaźń najpiękniejszą, najtrwalszą. Dałaś mi miłość wyrzeczeń wartą.



Kartka z zielonym prezentem - Gify i obrazki na GifyAgusi.pl








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz